lördag, maj 17, 2014

Inget att hänga upp sig på?

Naturens galghumor?
Oj, så länge sedan det skrevs något här då! Får väl bryta tystnaden genom att berätta lite från dagens skogspromenad, som blev en värsting så här på årets första härliga sommardag - dryga 18 kilometers skogsflanerande i fem timmar, det är jag rätt nöjd med...

Jag brukar ha kameran med mig för att komma ihåg var jag har varit, så och idag. Längs den vandringsväg jag gick idag finns en liten betongbänk som jag tycker vittnar om att någon varit omtänksam genom att placera ut den. Tyvärr står bänken lite för tidigt på min runda för att jag skall behöva utnyttja den, men jag tyckte att den var värd en kom-ihåg-bild. Och nu kommer det underliga: när jag kom hem och tömde kameran så såg jag plötsligt klädhängaren som dinglar över stigen som jag sedan fortsatte på. Konstigt nog såg jag inte galgen där jag gick, och ändå hänger den så lågt att jag borde ha slagit huvudet i den!

Har svårt att tolka in något övernaturligt i bilden - hade det varit en gråtande madonna eller en tomtegubbe så OK, men en klädgalge? Fast visst kan man fundera vem som brukar hänga här...

Inga kommentarer: